עסק קטן לרוב מושתת על אדם אחד או מספר אנשים מצומצם, הנדרשים למלא את כל התפקידים בעסק: מנהל, איש כספים, איש מכירות, איש לוגיסטיקה, אחראי רכש, מנהל שיווק, מזכירה, נהג ועוד.
ורק אז.. בקצה השרשרת..
עליו לספק את המוצר או השירות בו הוא מאמין כל כך.
בין האתגרים העומדים בפני בעל העסק ניתן למנות:
- בדידות מקצועית.
- חוסר ניסיון ו/או חוסר ידע.
- העדר נקודת מבט רחבה.
- חוסר אמונה ו/או בטחון עצמי.
- עיסוק בהחלטות יומיומיות.
- חוסר ודאות.
ההתמודדות הינה יומיומית ובעל העסק טרוד פעמים רבות רק בהישרדות השוטפת
ואינו מתפנה לפיתוח העסק ולמימוש החלום שהיה לו.
אז אם נחזור רגע להתחלה, ננסה להבין:
- מהי מטרת העסק?
- מהו החלום המקורי?
- מהם הערכים עליהם נבנה העסק?
- מהו החזון העסקי? הדגל של בעל העסק?
מה באמת חשוב?
- בראיית המימוש העצמי של בעל העסק
- בראייה של יעדים והשגת מטרות אישיות ומקצועיות
- בראייה של ניהול זמן ומשימות
אז איך מקדמים את התהליך העסקי?
- מיקוד עסקי – מכינים מפת חשיבה ותכנון שנתי
- קביעת מטרות שנתיות – נושאים /מוצרים /שירותים שהעסק רוצה לייצר השנה.
- פירוק מטרות למשימות – חודשיות /שבועיות /יומיות.
- ניהול נכון של זמן ומשימות – קובעים מה עושים קודם, מתי עושים ואיך.
- האצלת סמכויות – מחלקים את המשימות בין עובדי העסק בהתאם לתפקיד וכישורים.
- יישום וביצוע שוטף – בלי דחיינות ובלי גזלני זמן.
- תהליכי מעקב ובקרה – בדיקה שוטפת ומתמשכת, תוך ביצוע שינויים הכרחיים.